Les rutes teatralitzades impulsades per l'Ajuntament de Torrebesses el passat mes de gener tanquen amb una participació de més de 150 persones. Aquestes tenien com a objectiu donar a conèixer els paisatges de pedra seca i productes locals.
L’Ajuntament va organitzar dues rutes per mostrar la relació entre les construccions de pedra seca del municipi, la seva història i relació amb la producció de fruita seca i altres productes locals com oli d’oliva o cervesa.
Persones de les comarques de Lleida, Tarragona i Barcelona han participat en les rutes celebrades els dies 11 i 25 de gener. L'alcalde, Mario Urrea ha destacat: “és clau donar a conèixer aquest paisatge que parla de nosaltres i dels aliments que es produeixen a casa nostra amb propostes atractives i diferents”. A més, ha afegit que "l’interès que han despertat aquestes propostes demostra que aquesta és una de les vies essencials per donar valor a la vida als pobles i al món rural."
Les activitats s’han dut a terme dins la campanya ’12 mesos, 12 paisatges’, un projecte de la Generalitat en el marc de celebració de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025 que explorarà cada mes diferents productes alimentaris ressaltant la diversitat d’aliments autòctons. El projecte promou la sostenibilitat alimentària i busca també reforçar la connexió entre la terra, la cultura i la taula catalana.